Pr-advies (corporate), communicatie, journalistieke teksten én boeken. Storytelling!

Alles draait om storytelling. Of dit nu gaat over PR, het schrijven van boeken of journalistieke teksten. Wat vertellen we over onszelf, en anderen over ons? En klopt dat beeld bij de kern van wie we zijn, wat we doen en waar we heen willen? Mijn taak is deze vragen te beantwoorden en te vormen tot een verhaal dat past en beklijft. Een taak die perfect past bij mijn nieuwsgierige aard.

*JOURNALISTIEK*
Ik ben opgeleid tot journalist en na mijn studie als moderedacteur aan het werk gegaan. Als (online) redacteur ben ik ruim zeven jaar betrokken geweest bij de publicaties van modevakblad Textilia. Met als expertise mannenmode, b2b en online media. Na Textilia ging ik aan de slag als zelfstandige tekstschrijver en schreef voor bladen als Elsevier Stijl.

 

*PR-ADVISEUR* 
Ik ontwikkelde mij verder tot (corporate) pr-adviseur voor diverse organisaties, waaronder Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen en Veluwe-op-1. Met als belangrijkste taak het oprichten van een corporate pr-tak. 
Als pr-adviseur schrijf ik pr-plannen, zorg voor zichtbaarheid van de organisaties in de media en neem deel aan lobbygroepen- en campagnes richting de Tweede Kamer rondom recreatie- en natuurherstel op de Veluwe. 

*AUTEUR*
Daarnaast schreef ik Naupaka (2014) waarmee ik landelijk veel aandacht trok voor een belangrijk thema/taboe: het durven kiezen voor jezelf tijdens de zorg voor een ander. Vier jaar later publiceerde ik samen met Uitgeverij Altamira (Gottmer) Hokule’a (2018). Sindsdien sta ik regelmatig op het podium als spreker over de kracht van het (durven) maken van keuzes. En organiseer ik (Kumu) lezingen en bosretreats.

*OPRICHTER IK?MANTELZORGER*
In 2015 richtte ik samen met een team communicatieprofessionals het online platform Ik?Mantelzorger op, waar ik verantwoordelijk was voor de aansturing van het team, het aantrekken van sponsoren, de online content, marketing/pr en de organisatie van het event Tour l’Amour in samenwerking met de organisatie BRIZ, enkele Brabantse gemeenten en ondernemers.

LIINKT_BLOEM_LOS_edited.jpg
0.jpg

Strategisch marketier

Rick van Zadelhoff

Lideweij heeft in korte tijd onze organisatie (in transitie) op een hele professionele manier weten te positioneren. Met haar netwerk en de capaciteit om heel snel en accuraat de nieuwswaarde te achterhalen heeft ze Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen in diverse landelijke en regionale media weten te krijgen. 

0 (1).jpg

Marketing Manager Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen 

Marjolein van Doorne

Lideweij heeft haar tijdelijke rol als corporate pers & PR adviseur binnen onze organisatie in een record tempo vormgegeven. Waar wij al een tijd worstelde met een goede corporate pers en PR strategie - passend bij onze herpositionering - wist Lideweij binnen korte tijd de uitdagingen boven tafel te krijgen en een goede en duidelijke strategie neer te leggen. Haar ruime kennis van - en ervaring in de journalistieke wereld, en haar uitgebreide netwerk, zorgen ervoor dat ze de juiste wegen weet te bewandelen. Lideweij is een aanjager en weet deuren te openen. Ze is constant op zoek naar verhalen, is uiterst nieuwsgierig en aanstekelijk enthousiast over haar vak. Ze heeft voor ons met diverse toeristische thema’s regionale en landelijke media aandacht gecreëerd en samenwerkingen met mediapartners gerealiseerd. Zo heeft ze ons aan ‘tafel’ gekregen bij o.a. Kassa, EenVandaag, RTL Nieuws en Radio 1 en een samenwerking geïnitieerd met de Stentor, De Gelderlander, Omroep Gelderland en de ANWB. Lideweij heeft een grote bijdrage geleverd aan onze herpositionering als bestemmingsmanagementorganisatie.

0 (2).jpg

Market Intelligence Analist bij VisitVeluwe

Pim Nouwens 

Samen met Lideweij heb ik o.a. aan de Monitor Bezoekersdrukte gewerkt. Het is ongelooflijk hoeveel aandacht zij hiervoor heeft weten te genereren. Maar wat ik misschien nog wel het meeste waardeer is hoe zij, door bijvoorbeeld een scherpe vraag te stellen, mij aan het denken wist te zetten.

Journalistiek Werk

LIEFKE (LFK) Magazine
Elsevier
YOGA MAGAZINE
TEXTILIA
Happinez april 2018
Happinez april 2018
RTL LATE NIGHT
RTL LATE NIGHT (NAUPAKA)
De Volkskrant De Wending 2 26 augustus 2014
Volkskrant De Wending 26 aug 2014
De Volkskrant, De Wending
Voetnoot Arnon Grunberg 30 aug 2014