top of page

ROUTE 2

Openbaar·1 lid

Route 2 - Het bosritueel

Aloha! Je duikt nu echt de bossen in voor een magische reis. Tijdens deze trip leer je contact te maken met je aumakua’s, je hogere zelf en ondersteunende energieën, die door de Hawaïanen ook wel onze voorouders worden genoemd. Je zult samen met mij een speciale ruimte neerzetten waarin de informatie rondom je hervonden waarde naar je toe kan komen. Dit gaat onder andere met behulp van een ritueel, intentie en heilig gebed. Met als doel antwoorden en inzichten te krijgen rondom jouw levenspad.

ree

We ontmoeten elkaar in het bos bij de coördinaten die ik naar je heb toegestuurd. Op deze plek zullen we ons voorbereiden op de trip. Ik zal je begeleiden met een oefening waarbij je je aura leert te verbreden en je af te stemmen op de Aumaku'a. Door je energie te laten uitdijen, kan je makkelijker informatie ontvangen vanuit de kosmische wereld. Deze oefening heb ik ook voor je opgenomen. Voor als je deze wilt terugluisteren of als je alleen het bos in gaat naar jou eigen krachtplek. Je vindt de terug onderaan de pagina of bij de categorie 'meditaties', waar je alle geleide reizen makkelijk terugvindt zonder door de teksten bij de verschillende Routes te moeten scrollen.

Ik zal tijdens de bostrip een eeuwenoude Hawaïaanse chant zingen, waarmee we onze voorouders vragen ons te helpen in te tunen op de kosmische wijsheid. Die je overigens altijd - ook na deze bostrip - kunt oproepen door het simpelweg te vragen: 'Dank mijn hogere zelf en ondersteunende energieën. Dat ik jullie hulp mag inschakelen om inzichten en antwoorden op mijn vragen over mijn levenspad mag te krijgen.' Ik zal je vervolgens reinigen met de rook van salie. Hoewel de bomen een reinigende werking op je energie hebben, is het fijn om jezelf nog even extra schoon te maken van de energieën die je in en om je heen draagt.

De Holy Road Trip

We zullen vervolgens samen in stilte naar de bron lopen. Ik noem deze bostrip ook wel de Holy Road Trip, die ik ingegeven kreeg tijdens een healingsessie met mijn vriend Ku, een Hawaïaanse sjamaan (waarover ik ook meer schrijf in Hokule'a). De kracht van dit onderdeel van de bostrip en ritueel is dat je steeds verder in jezelf keert. Bij elke stap daal je verder af uit je hoofd naar je lichaam. Via de energie van de oude pijn én je hervonden waarde zal je inzichten krijgen over jouw pad. Over wat zich door jouw heen wil ontwikkelen. Je zult merken dat de antwoorden soms letterlijk op je pad komen en meteen weten wanneer het voor jou bedoeld is. Je voelt het gewoon. Het is niet bedacht. Zo kan het gebeuren dat mensen of beesten je pad kruisen die een boodschap voor jouw bij zich dragen. Let daarbij op bewegingen of woorden. Dit is bij mij vaak het geval. Ik schrijf hier ook over in mijn blog.

Het ritueel

Zodra je het klaphek door bent en afdaalt naar de bron, zul je direct de serene rust voelen. Je mag direct met je voeten in het water. Om de oude energieën die je voelt schoon te spoelen. Kijk en voel wat er met je gebeurt. Het kan ook zijn dat iets in je omgeving je aandacht trekt. Neem het allemaal in je op.

(Als je deze trip alleen maakt naar je eigen krachtplek, dan kun je de energie van de stenen in de grond laten zakken.)

Je kunt vervolgens een plekje op de heuvel (tussen de twee bruggetjes in) zoeken en ga daar zitten of staan. Dit is een ware krachtplek waar veel energiewerk wordt gedaan (naast dat van mij). Hierdoor zal jouw ritueel en intentie worden versterkt. Hier mag je jouw Aumakua’s, je eigen hogere zelf, voorouders en andere helpende energieën bedanken voor hun ondersteuning. Dankbaarheid is een hoge energie. Het verhoogt je trilling waardoor je makkelijker aantrekt wat nodig is voor jouw pad. Dit is het moment om de vraag te stellen over jouw levenspad. Wat zou je graag willen weten? Je kunt een vraag stellen als: ‘Kan ik inzichten krijgen over mijn richting, of wat zich door mij heen wil ontwikkelen?'. Hier laat je de stenen achter. Doordat je ze loslaat zal er een nieuwe ruimte, verbinding en stroming tussen jouw drie zielen ontstaan.

Neem dan even de tijd om te mediteren en/of stilletjes de omgeving in je opnemen. Let op wat er in je opkomt. Woorden die je opvangt, of beestje die voorbijkomen. Het zijn allemaal tekens en boodschappen voor jou. Neem het waar, maar geef er geen woorden aan. Bedenk niet wat het betekent, want dan geef je geen ruimte aan het ontwikkelingsproces. Als je 'denkt' dan creëer je vanuit de vorm, niet vanuit de kern.

Jouw water- intentie-elixer

Nu is het tijd om je flesje te vullen met het bronwater voor het manifestatieritueel. Thuis zul je hier een elixer van maken met jouw intentie dat je zult laten stromen door jouw lichaam en geest. Maar daarover meer bij Route 3. (Als je alleen op reis gaat, kun je ook bronwater zoals Spa of Sourcy gebruiken. Water uit de kraan is ook prima hiervoor gebruiken.)

Informatie over jouw pad (als je met mij op reis gaat)

Omdat ik met je in de energie meekijk, kan het zijn dat ik informatie over jouw pad binnenkrijg. Als het de bedoeling is - en jij dit natuurlijk wilt - dan zal ik deze altijd in de vorm van vragen met je delen, zodat je zelf gaat voelen en ervaren hoe je je eigen kennis en antwoorden boven tafel krijgt. Want dit is mijn missie: dat je de antwoorden in jezelf vindt.

Dit is de geleide oefening: intunen op je hogere wijsheid

119 weergaven
bottom of page